AUBISQUE COFFEE N°10

Dobrý den. Je tu další magazín Aubisque Coffee. Je to už desáté vydání. Doufám, že jste četli náš časopis Aubisque Coffee Journal, který už má dvě čísla. Jako první dnes probereme Světový pohár v cyklokrosu z Bogense. Jako druhý článek bude jako tradičně náš bike test. Dnes se nám na paškál dostali další tři kola. Zprvu probereme nové Willier Cento Air, poté Specialized Venge SL a nakonec nové Bianchi Oltre. Ještě se budete moct přečíst rozhovor s Tomem Dumoulinem, které jste si už mohli včera přečíst.

SVĚTOVÝ POHÁR BOGENSE

Tento víkend se v Bogense jel Světový Pohár. Bogense je Dánské přístavní městečko. Město na severu bude dokonce konat v roce 2019 mistrovství světa. Česká Reprezentace sem přijela v docela hojném počtu. Mezi juniory byl hlavním favoritem Čech Kopecký, který také celý závod ovládl. Další závod byl ten ženský. V tomto závodě byli favoritky Belgičanky a Holanďanky. Češky jsou trochu na jiné vlně. Kateřina Nash, ale znovu předvedla vysoký standart, když dojela na šestém místě. Pochvalu si zaslouží určitě i Pavla Havlíková, nebo česká třiadvacítkářka Elizabeth Unermanová. Mezi muži do třiadvaceti let vyhrál Tom Pidcock z Velké Británie a druhý byl jeho úhlavní rival Eli Iserbit. Závod mužů elite byl znovu velmi napínavý. České naděje držel nahoře Michal Boroš, který měl technické problémy, ale dojel na skvělém patnáctém místě. Závod ovládl Mathieu Van der Poel, před dvojicí Belgičanů Toonem Aertsem a Woutem Van Aertem.

WILLIER CENTO10 AIR

Italové přišly s další novinkou do našeho bike testu. Toto kolo je novou vlajkovou lodí italské společnosti Willier. Samotná výrobce má i svůj tým. Procontinentální tým Willier Triestina má velmi schopné závodníky. Jejich lídr je sprinter Jakub Mareczko. Celý tento tým vede bývalý závodník Pippo Pozzato. Italové s aero rámem velmi pokročily. Výrobci spolupracovali s leteckými inženýry z Ameriky. Hadičky od brzd a řazení jsou jako už zvykem ukryty v rámu. Design je typicky italský a celý tento koncept je velmi italský. Celý rám je velmi komfortní i navzdory agresivnímu trubkovému postavení.

SPECIALIZED VENGE VIAS

Jedno z prvních aero kol, které má kotoučové brzdy. Toto je Specialized Venge. Tento model je šitý na míru Peteru Saganovi. Trojnásobný mistr světa je s tímto kolem velmi spokojený. Byl také testován ve větrném tunelu. Má nově upravený rám a to zvyšuje efektivitu a rychlost celého stroje. Jak už  jsem říkali, tak kolo je obdarováno brzdami kotoučovými. Výrobci využily brzdy Shimano BR805. Kolo bylo celkově vyztuženo a proto je těžší.

BIANCHI OLTRE

Inovace nového Bianchi byla velmi komfortní a je tu znovu. Oltre je úplná novinka, která se nám dostala na paškál. Hadičky jsou zavedeny do rámu, což podporuje aerodynamiku. Kolo je vybavenou výbavou Campagnolo. To je u italských kol skoro povinností. Ke kolu je potřeba ještě pár kol Fulcrum ke zvýšení celkové aerodynamiky a rychlosti. Bianchi znovu povýšilo na vyšší level.

TOM DUMOULIN INTERVIEW

Když Tom Dumoulin ovládl v Miláně Giro d´Italia se stal prvním Holanďanem, který ovládl růžové Grand Tour. Jeho popularita náhle vzrostla. Nejen v Holandsku, ale také ve světě. Byl bych spokojený s umístěním do pátého místa, ale když jsme se dozvěděl o poslední časovce, tak jsem měl hned vyšší ambice. Doufal jsem, že se nebude opakovat zklamání z Vuelty 2015. Kdy jel tři etapy v EL ROJO. Dokonce vyhrál dvě etapy. Pak ho Astana s Aruaem totálně roztrhaly. Dumoulin jel letos i na závodech Hammer Series. Kde Sunweb dojel druhý za týmem SKY. Po Tour de Suisse jsem byl zničený a nevěděl jsem co dělat. Určitě jsem měl nějakou motivaci, ale ta nebyla moc veliká. V Sunwebu jsme byli velmi dobře naladěni po Giru a čekali jsme netrpělivě na Tour de France. Já i můj tým jsem si našli novou motivaci v podobě mistrovství světa. Já jsem chtěl vyhrát týmovou časovku i časovku jednotlivců. Chtěl jsem útočit reálně na dvě medaile, ale tři už byli nereálné. Tomovi se jeho sen splnil a časovky ovládl. V týmu se před sezónou odehráli velmi veliké změny. Museli jsme si rozdělit priority. Rozhodli jsme se, že já budu lídr na Giru a na Vueltě. Wilco bude lídrem na Tour společně s Warrenem. Nakonec se vše změnilo. Já jel jen na Giro a poté na MS. Wilco jel jako dvojka na Giro a jednička na Vueltě a Barguill byl lídr na Tour. Dobře jel i Michael Matthews. Sním už jsme dělali rozhovor minulý měsíc. Matthews získal zelený trikot a poté byl třetí na MS v hromadném závodě. Jak jste se cítil po Giru? Přijel jsme do Maastrichtu a okolo mého domu bylo, asi třicet novinářů. Bylo to vážně hrozné. Nemohl jsem jít ani domů. Stanovali tam asi pět dní a poté je to omrzelo. Oslava v Maastrichtu byla velmi bujná a dlouhá. Ukázalo se, že v Holandsku s velkými vítězstvími v cyklistice nemají lidé moc zkušeností. Teď když du po ulici, tak mě stále někdo zastavuje a chce se se mnou fotit. Dneska poslední otázka. Co pro vás znamená Giro? Giro je pro mě moje veliké vítězství. Doufám, že se tam ještě vrátím a budu bojovat o vítězství. Toto byl rozhovor s Tomem Dumoulinem, který poskytl britský časopis ProCycling. Příští rozhovor bude příští týden ve středu s Fernandem Gaviriou a další v neděli s Nicolasem Rochem.

Filip Bezděk - nadšenec do cyklistika. Založil projekt Pippo. Na webu můžete vidět i časopis Mondial, který shrne měsíc v cyklistice.
Příspěvek vytvořen 674

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek